NL - FR - EN - DE - IT

Open van dinsdag t.e.m. zaterdag van 10 tot 17 uur. Zon- en feestdagen gesloten. Maandag enkel op afspraak. 

CitroŽn B14 Torpedo

verkocht

Referentie ch.4969
Merk CitroŽn
Model B14 Torpedo
Type cabrio
Bouwjaar 1928
KM 37000
Cilinderinhoud 1500
Versnellingen manueel
Stuur links gestuurd
Blauw

De B14 met een geheel stalen carrosserie werd gepresenteerd op de Parijse autosalon van oktober 1926. Vergeleken met zijn voorganger, de B12, was het een duidelijke technische vooruitgang. Het chassis was verlengd, de motor liep soepeler en de voetrem bediende nu alle vier de wielen.
Geschiedenis
In maart 1927 werd de B14 de B14F met remmen, ondersteund door de bekrachtiger van George Westinghouse. De topsnelheid bedroeg 80 km/h. De keuze was enorm uitgebreid; in de catalogus van die tijd stonden de volgende modellen:
de torpťdo (4 open deuren met kap) in de versies sťrie, luxe en commerciale,
de conduite intťrieure (4 deuren, 6 ramen en achterbak) in sťrie, demi-luxe en luxe,
de berline (4 deuren, 4 ramen en achterbak) in sťrie en demi-luxe,
de familiale (4 deuren, 6 ramen en achterbak) in luxe,
de coach (2 deuren, 4-persoons) in sťrie en luxe,
de cabriolet (2 deuren, 2, 3 of 4 zitplaatsen) met of zonder kap
de coupť de ville
de taxi met aparte stuurcabine, landaulet en 'conduite intťrieure' landaulet
de normande (open bestelauto)
Op de Parijse Autosalon van 1927 werd de verder perfectioneerde B14G gepresenteerd. In zijn tijd was dit model uiterst succesvol.
Technische gegevens.
Carrosserie. Lengte/breedte/hoogte/wielbasis (cm) : 400/141/183/287; gewicht : 1050 kg.
Mechaniek. Motor 4 cilinder in lijn 1539 cc, voorin, laterale kleppen, 1 solec carbu, manuele versnellingsbak met 3 trappen, overbrenging aan de achterwielen. Maximum vermogen : 22 pk bij 2300 t/m. Topsnelheid : 80 km/h.

Lees meer