Tel:   0032   472   401   338

Also sells your oldtimer or classic car...


Opendeurdagen van donderdag 01 mei t.e.m. zondag 04 mei van 10u tot 17u

Rover P5 3 Litre MK II

Neem contact met ons op

Referentie:

ch.687C

Merk:

Rover

Model:

P5 3 Litre MK II

Type:

berline

Bouwjaar:

1966

KM:

()79586

Cilinderinhoud:

3000

Versnellingen:

automatisch

Stuur:

LHD

Prijs:

€12.950

Download foto's

zip-bestand

NL kenteken
Overzicht (uit Wikipedia, de vrije encyclopedie)  Het Rover P5 model is bekend geworden als de Poor man's Rolls. Het was een klassieke degelijke auto die als concurrent van onder meer de Jaguar Mk serie werd verkocht. Door de hoge kwaliteit scoorde het model goed in Engelse regeringskringen als dienstauto.
Er waren twee modellen P5: de Saloon en de Coupé (vanaf de Mk II serie in 1963). Bovendien waren er twee motorvarianten leverbaar, de 3 Litre werd geleverd van 1959 tot 1967 en de 3.5 Litre van 1967 tot 1973. De 3 Litre was voorzien van een 3 literzescilinderkopklepmotor. De 3.5 Litre (ook wel: P5B) werd aangedreven door de in 1967 van Buick gekochte 3,5 liter-V8-motor. Er werden ook enkele exemplaren geleverd met de oudere 2,4 en 2,6 literzescilindermotoren. De 2,4 litermotor is alleen geleverd in Oostenrijk, de 2,6 litermotor is geleverd in Frankrijk en Nigeria.
De P5 werd ontworpen door David Bache, die enkele klassiek stijlelementen van voor de Tweede Wereldoorlog herintroduceerde.
Bijzonder, of misschien bizar gezien het type auto, was dat door de P5 en P5B in diverse rallys (bijvoorbeeld de Oost-Afrikaanse Safari rally) enkele sportieve prestaties van formaat werden neergezet. De kwaliteit was belangrijker dan de prestaties van de klassieke motorblokken.
Technische gegevens
Carrosserie
Lengte (cm) : 473
Breedte (cm) : 178
Hoogte (cm) : 150
Wielbasis (cm) : 281
Gewicht (kg) : 1651
Mechaniek
Motor : 6 cilinder in lijn 2994 cc, vooraan
Kleppen : 12
Benzine system : 1 SU carburator
Versnellingsbak : 4 trappen, manueel
Overbrenging : aan de achterwielen
Maximum vermogen : 134 pk bij 5000 t/m
Maximum koppel : 217 Nm bij 1750 t/m
Topsnelheid : 174 km/h

Scrol naar beneden voor de volledige fotoreportage! Afspraak en bezichtiging Deze wagen staat bij Oldtimerfarm te 9880 Aalter, Steenweg op Deinze 51C. Dinsdag tot Zaterdag 10-17h (zonder afspraak), Zondag gesloten, Maandag op afspraak. Wij zijn gespecialiseerd in verkoop in opdracht van collectiewagens en zijn dan ook fier U deze auto te mogen aanbieden. Een uitgebreidere beschrijving kunt U bij ons telefonisch bekomen (NL-FR-ENG-D-IT). Kijkt U vooral eerst naar de zeer uitgebreide fotoreportage op onze site (+100 foto’s). Contact Olivier 0032 473 11 73 00 Xavier 0032 472 40 13 38 Oldtimerfarm uit Aalter verkoopt ook uw collectiewagen in opdracht.
Wegens groot verkoopsucces dringend nieuwe wagens gezocht. Neem contact op +32.472/401338 (Xavier) voor meer info.
Volgende afspraken op beurzen: .
Opendeur Oldtimerfarm 1-4 mei 2014

Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)Rover P5 3 Litre  MK II  (1966)
Neem contact met ons op
< Terug naar overzicht

Oldtimerfarm Bvba - Steenweg op Deinze 51 C - 9880 Aalter - Belgium
Tel: +32 (0)51 620133 - GSM: +32 (0)472 401338 - Fax: +32 (0)51 620144
info@oldtimerfarm.be - BTW BE 886122516