Tel: +32 472 401338

Also sells your oldtimer or classic car...

Open van dinsdag tem zaterdag van 10 tot 17 uur. Zon- en feestdagen gesloten. Maandag enkel op afspraak.

Opendeurdagen van vrijdag 1 september tem zondag 3 september 2017, van 10 tot 17 uur.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Citroën LNA

Neem contact met ons op

Referentie:

ch.5660

Merk:

Citroën

Model:

LNA

Type:

berline

Bouwjaar:

1982

KM:

104531

Cilinderinhoud:

652

Versnellingen:

manueel

Stuur:

LHD

Prijs:

verkocht

Belgische wagen Belgische papieren B GVA
(uit Wikipedia, de vrije encyclopedie) De CitroŽn LN was een kleine CitroŽn die geproduceerd werd van 1976 tot 1986.
De LN was het eerste product dat werd geproduceerd in samenwerking met Peugeot. De LN was gebaseerd op de Peugeot 104, die in 1974 werd gelanceerd. De auto was leverbaar met een 602 cc 2-cilindermotor.
Het model werd voor het "gemak" gemaakt omdat er afscheid van de 2CV moest worden genomen. De denkwijze erachter: goedkoop autootje (2CV-motor) met een bestaande carrosserie (Peugeot 104). Dit moest de genadeklap voor de Eend zijn. De geschiedenis leert anders, de 2CV heeft de LN en later de LNA gewoon overleefd. De techniek (onderstel en motoren) van de LN/LNA diende als basis voor de latere Visa.
De LN (de eerste versie) is een echte rariteit geworden. Anno 2009 waren er nog een kleine 20 LN(A)ís bekend in Nederland, waarvan 17 apk-goedgekeurd.
In 1978 werd de LN Athlťtique (LNA) geÔntroduceerd als opvolger van de LN. De LNA kreeg de 652cc-boxermotor uit de CitroŽn Visa ter vervanging van de 602cc, die toch wat te weinig vermogen leverde voor de 706 kilogram zware LN. De topsnelheid steeg daarmee van 120 naar een kleine 130 km/h.
De LN werd al snel na de introductie van de LNA van de markt gehaald, omdat de vraag drastisch was geminimaliseerd.
In 1982 kwam de eerste grote wijziging voor de LNA. In de eerste plaats kwam er een grotere, 1100cc watergekoelde viercilinder motor uit de Peugeot-stal, en werd het uiterlijk van de LNA aangepast. Zo werden de bumpers breder (er wordt wel gesteld dat deze van kunststof waren, dat is onjuist, ze zijn namelijk van metaal met kunststof hoekstukken) en werden de achterlichtunits met achteruitrijdlichten en mistlampen van de Peugeot 104 gemonteerd.
Door de komst van de 1100cc-motor nam de vraag naar LNAís toe, en op de thuismarkt in Frankrijk en ook in ItaliŽ werd de LNA goed verkocht. Uiteindelijk zijn er 129.611 LNís gebouwd (1976-1979) en 223.772 LNAís (1978-1986).
De LNA werd tot juni 1984 in Nederland geleverd, en in 1983 en 1984 was de auto met veel extraís af te leveren. De opties waren onder andere elektrische ramen, getint glas, een klokje, een rechter buitenspiegel en lichtmetalen velgen.
In Nederland is er ook nog een van de speciale uitvoeringen van de LNA geleverd, namelijk de Cannelle ("kaneel"), afgeleverd in een beige metallic lak met bruine accenten en een speciale striping. Er werden er slechts 2000 van gemaakt.
Technische gegevens.
Carrosserie. Lengte/breedte/hoogte/wielbasis (cm) : 339/152/137/223; gewicht : 710 kg.
Mechaniek. Motor 2 cilinders 652 cc, voorin, 4 kleppen, manuele versnellingsbak met vier trappen, overbrenging aan de voorwielen. Maximum vermogen : 36 pk (26 kW) bij 5500 t/m; koppel : 50 Nm bij 3500 t/m. Topsnelheid : 125 km/h

<<<<<< Scroll naar beneden voor de volledige fotoreportage! >>>>>>

Oldtimerfarm gaat verbouwen!
Wegens de verbouwingswerken zullen wij tijdelijk korte fotoreportages maken.
Voor meer beelden of info kan u steeds terecht bij Xavier op het nummer : 0472/401338
of via e-mail: sales@oldtimerfarm.be

Oldtimerfarm:
Oldtimerfarm is gespecialiseerd in de verkoop in opdracht van oldtimers en collectiewagens en we zijn dan ook fier u deze auto te mogen aanbieden. Oldtimerfarm is gevestigd te 9880 Aalter, Steenweg op Deinze 51C, alwaar ook deze auto te bewonderen is. We zijn geopend van dinsdag tot en met zaterdag 10-17h (zonder afspraak). Op zondag zijn we gesloten en op maandag enkel op afspraak te bezoeken. Kijkt u vooral eens naar de zeer uitgebreide fotoreportage op onze site (+100 foto’s). Een uitgebreidere beschrijving kunt u uiteraard bij ons telefonisch bekomen.

Contacteer ons:
Xavier:          0032 472 40 1338          (NL, FR, DE, EN, IT)          info@oldtimerfarm.be
Olivier:          0032 473 11 7300          (NL, FR, DE, EN)               olivier@oldtimerfarm.be

Oldtimerfarm uit Aalter verkoopt ook graag uw oldtimer of collectiewagen in opdracht. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met Xavier.

Volgende afspraken op beurzen:

01-03/09/2017 Opendeurdagen Oldtimerfarm
26-29/10/2017 Auto Moto Depoca Padova - Italië
17-19/11/2017 InterClassics Brussel - België
16-17/12/2017 Dreamcar International Kortrijk - België


Foto's van de wagen:

Neem contact met ons op
< Terug naar overzicht

Oldtimerfarm Bvba - Steenweg op Deinze 51 C - 9880 Aalter - Belgium
+32 (0)472 401338 - info@oldtimerfarm.be - BTW BE 886122516